استعلام پخش: مدل های جایزه موسیقی فعلی به “تنظیم مجدد کامل” احتیاج دارند ، Ents & Arts News گزارش می دهد.


در پایان این تحقیق ، نوازندگان و ترانه سراها “بازدهی رقت انگیز” از جریان دارند و کل مدل نیاز به “تنظیم مجدد کامل” دارد.

پس از چندین ممیزی با حضور ستاره ها ، از جمله شیک نیل راجرز، گای گاروی روی آرنج ، رادیو هدکمیته فرهنگ دیجیتال ، رسانه و ورزش دریافت که اد اوبراین و خواننده انفرادی نادین شاه ، و همچنین روسای شرکت های بزرگ ضبط و سیستم عامل های جریان ، دریافتند که هنرمندان برای کارشان پاداش مناسبی ندارند.

هنرمندانی از جمله نوئل گالاگر ، رابرت پلانت ، ربکا فرگوسن و لیلی آلن هستند در میان ستارگان بسیاری که از بوریس جانسون خواستند قانون را به روز کند در مورد حقوق پخش ، در حالی که گری نومان به Sky News گفت او فقط 37 پوند برای موفقیتی دریافت کرد که بیش از یک میلیون بار پخش شد.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش کننده ویدیوی با دسترسی بیشتر استفاده کنید

گری نومان: “حتی چاپ بیانیه ارزش ندارد”

گزارش کمیسیون DCMS ، که روز پنجشنبه منتشر شد و براساس بیش از 300 شواهد ارائه شده است ، “نگرانی های عمیقی” در مورد موقعیت شرکت های بزرگ موسیقی در بازار ایجاد می کند.

اعضای کمیته اکنون از دولت می خواهند پرونده را به سازمان رقابت و بازارها (CMA) ارجاع دهد تا مطالعه ای در مورد “تأثیر اقتصادی سلطه شرکت های بزرگ” آغاز کند. آنها همچنین می گویند که یک سیستم پاداش عادلانه برای درآمد فعلی باید معرفی شود – جایی که پیمانکاران حق دارند بدون مراجعه به قراردادهای برچسب خود سهمی دریافت کنند.

طبق کمپین Broken Record ، هنرمندان حدود 16٪ از کل درآمد را از جریان ها دریافت می کنند – در حالی که شرکت های ضبط کننده حدود 41٪ و خدمات پخش جریانی را می گیرند – حدود 29٪ – ارقامی که اتحادیه موسیقی دانان و نهاد تجاری مستقل آکادمی ایورز توصیف کرده اند به عنوان “خیلی ناکافی”.

توصیه های انجام شده پس از تحقیقات عبارتند از:

  • معرفی اقداماتی که به سازندگان موسیقی اجازه می دهد تا پس از مدت زمان مشخصی حق کار خود را از طریق برچسب ها بازیابی کنند
  • اگر کارشان بالاتر از پاداش دریافتی است ، به هنرمندان این حق را می دهد که قراردادها را تنظیم کنند
  • دولت باید برای عادی سازی موافقت نامه های صدور مجوز برای سرویس های میزبانی محتوای تولید شده توسط کاربر ، مانند YouTube ، تعهدات قابل اجرای قانونی را معرفی کند
  • دولت همچنین باید ناشران و انجمن های جمع آوری اطلاعات را ملزم به انتشار زنجیره حق امتیاز کند تا از شفافیت هنرمندان در مورد میزان پول از طریق سیستم اطمینان حاصل کند.

در این گزارش آمده است که برخی از نوازندگان موفق و تحسین شده “بازگشت ناچیز” از جریان را می بینند ، در حالی که خوانندگان معرفی نشده “کاملاً یخ زده” هستند.

پخش جریانی از سال 2020 تحت کنترل دقیق تری قرار گرفت ، تقریباً درآمد هنرمندان زنده تقریباً از بین رفت کووید -19.

در جلسه شواهد خود در دسامبر ، نیل راجرز ، جبهه شیک ، سیستم فعلی را “ناعادلانه” توصیف کرد و گفت که مجریان در مورد ارزش موسیقی خود “واقعاً در تاریکی” به سر می برند. در جلسه قبلی دادرسی در ماه نوامبر ، گاروی ، اوبراین و شاه هشدار داد که آینده موسیقی در انگلیس به خطر می افتد همانطور که بسیاری از هنرمندان با هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کردند.

نادین شاه که آلبوم
تصویر:
نادین شاه ، که آلبوم Holiday Destination نامزد دریافت جایزه عطارد در سال 2018 شد ، در پاسخ به این سال که علی رغم موفقیتش ، او در تلاش است زیرا موفقیت همه گیر و درآمدش تقریباً فقط به جریان بستگی دارد

شاه ، نامزد دریافت جایزه عطارد ، احساساتی شد و گفت که از گفتگو در این باره خجالت می کشد ، اما اعتراف کرد که در این رده قرار گرفت و گفت که علی رغم موفقیتش ، درآمد جریان او “برای دور نگه داشتن گرگ کافی نیست” در. “

در ماه فوریه ، روسا در Spotify ، Apple و Amazon از مدل های پخش جریانی خود دفاع کرده اند ، اما توافق کرده اند که به طور بالقوه می خواهند برای بررسی گزینه ها دور هم جمع شوند..

در طول جلسات ، برچسب های ضبط Sony Music ، Warner Music و Universal Music نیز در مجلس حضور داشتند.

پس از انتشار گزارش تحقیقات ، جولیان نایت ، رئیس کمیته DCMS گفت: “اگرچه جریان سازی سود قابل توجهی به صنعت موسیقی ضبط کرده است ، اما استعداد آن – اجرا کنندگان ، ترانه سرایان و آهنگسازان – از دست می رود.

مشترک پادکست Backstage شوید پادکست های اپل،، Google Podcasts،، Spotify،، آب پاش

“فقط یک تنظیم مجدد کامل جریان ، که به طور قانونی حقوق آنها را برای سهم عادلانه درآمد تنظیم می کند.

“با این حال ، موضوعاتی که ما به آنها پرداخته ایم بیانگر موضوعات بسیار عمیق و اساسی تری در ساختار خود صنعت ضبط است.

“ما نگرانی های واقعی در مورد چگونگی عملکرد بازار داریم ، زیرا سیستم عامل هایی مانند YouTube می توانند برتری ناعادلانه ای نسبت به رقبا کسب کنند ، و صنعت موسیقی مستقل در تلاش است تا در برابر سلطه برچسب های بزرگ رقابت کند.

وی افزود: “ما شاهدانی را شنیده ایم كه در صورت عدم رضایت از شركت های ضبط كننده یا سرویس های پخش جریانی می ترسند كه صحبت كنند. وقت آن فرا رسیده است كه دولت دستور دهد تحقیقات مربوط به افشاگری ها و مغایرت های كشف شده توسط سازمان رقابت را انجام دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید